Thursday, September 04, 2008

Belajar makan

Masuk hari ni umur husna dah 6 bulan 4 hari.. aku dah cuba ajar dia makan.. satu sebab, dia memang sewajarnya diajar makan.. tambah nutrien selain dari susu aku je.. satu lagi sebab, aku risau jugak kot le masa bulan puasa ni susu aku kurang sikit.. takut dia tak kenyang..

Pagi tadi aku blend nasi dengan ayam yang aku dah rebuskan dengan tomato dan sedikit daun sup (bagi bau wangi).. aku tak campurkan perasa pun.. (memang tawar la).. dapatla satu bekas kecik untuk husna makan kat nursery..


Tadi aku turun nursery untuk suapkan husna.. aduhai.. dia punya menangis.. macam nak makan ubat! Dapat la dia makan 4 5 suap.. okey la tu.. bila aku susukan dia baru dia nak diam.. nampak sangat dia prefer susu aku dari makan.. (of course la.. duh!)

No comments: